Rama uczy i bawi: niezbędne kwasy tłuszczowe

Być może wydaje się Wam, że wiecie sporo, ale czyż nie jest tak, że każdy przeżyty dzień uczy nas czegoś nowego. Ot, my niedawno dowiedzieliśmy się co to są „niezbędne kwasy tłuszczowe”.

Otóż niezbędne kwasy tłuszczowe to… nie, nie zepsujemy Wam frajdy. Pomyślcie chwilę i sami rozważcie. Jeśli będziecie pewni, że znacie odpowiedź, to przejdźcie dalej ;-). 

Ok, rozumiemy, że dobrze wiecie czym są niezbędne kwasy tłuszczowe. Nawet dziecko wie, że niezbędne kwasy tłuszczowe to takie kwasy, których nie wytwarza ludzki organizm. Semantyka się kłania. Niezbędne = niewytwarzane. Proste? Owszem, ale objawienie pojawiło się dopiero po przypadkowej lekturze opakowania Ramy. Sami zobaczcie:

 

Osoby chcące poszerzyć wiedzę mogą się dokształcać na stronie ramy. Możliwe, że znajduje się tam wyjaśnienie czemu należy jeść witaminy…

Przy okazji pozdrawiamy Czartogomskie Czytanki, blog, który zmotywował nas do zabawy w poszukiwanie mądrości życiowych ukrytych na labelach produktowych ;-).

19 thoughts on “Rama uczy i bawi: niezbędne kwasy tłuszczowe

  1. tak jak nigdy żadnych spisów treści, rozkładów jazdy, sposobów wykonania nie czytam, tak z upartościa próbuje rozszyfrować tabelki składu produktu pod przykrywką „E”..i gdyby nie witamina E-1827, 7362, 86337..człowiek by się co najmniej pochorował 😉
    a tu prosze!, wyjaśnili i wiem! 😉

    • z tymi „E” to lepiej nie wiedzieć 😉
      ja się kiedyś dowiedziałem, że jak np. w soku jest sok zagęszczony i woda, a nie ma konserwantów i innej chemii, to raczej nic nie oznacza, po prostu kategoria „sok zagęszczony” jest osobnym produktem, który może mieć osobną, całkiem długą listę substancji składowych, w tym całą paletę „E”. No i prawda jest taka, że produkcja żywności bazuje głównie na „E” bo lepiej jest truć i powodować mutacje, których i tak nikt nie udowodni, niż doprowadzić np. do przypadkowej śmierci osoby, która zje jakąś bakterię. Efektem jest ogromna umieralność na tzw. choroby cywilizacyjne i bardzo znikoma umieralność na „tradycyjne” przyczyny związane np. z jedzeniem nieświeżego żarcia.

  2. A ja jestem specjalistką od etykiet ketchupów;D Zasada jest prosta: woda nie może być składnikiem numer 1, ma być nim pomidor;D PozdrawiaM

  3. A ja powiercę dzurę 😛
    Jaką funkcję pełnią wymieniane kwasy?
    Jak byłem dzieciakiem to powtarzano, że zdrowe jest masło,po jakimś czasie, jako nastolatek, usłyszałem, że zdrowsza jest margaryna, a teraz wyszło na jaw, że chleb powinienem smarować kwasami 😉
    O przepraszam jaki chleb, raczej styropian.
    Też upoluję jakąś mądrość z etykietki i się podzelę 🙂

    • funkcją kwasów jest nie bycie produkowanymi przez ludzki organizm… trzeba umieć czytać etykiety, hehe 😉

      a o chlebie to nic nie mów. My od dobrego roku sami sobie robimy chlebek i jak się już trafi jakiś kupny, to wpychamy go sobie na siłę w usta bo po takim domowym, to każdy inny smakuje jak nie powiem co ;-(.

  4. No to teraz i ja wiem … obiecuję sprawdzać każdą etykietkę przed i w trakcie gotowania czegokolwiek 😀

  5. A ja myślę, że specom od marketingu, reklamy czy tam pracowników działu copywriterów tak czy inaczej należy pogratulować inwencji. Zawsze mogli napisać coś w stylu, że niezbędne kwasy tłuszczone nazywamy niezbędnymi, ponieważ są niezbędne w naszym organizmie. Wtedy dopiero wszystko byłoby jasne.

    • ale to już nie byłoby zabawne, bowiem mieściłoby się w normie językowej i logicznej ;-). Tutaj zabawne jest właśnie znaczeniowe połączenie słowa „niezbędność” z „niewytwarzalność” 😉

  6. Kiedyś kupowałem Ramę jakąś z witaminami bo łatwiej się smarowała na chleb… ale koleżanki postraszyły mnie, że po niej /po margarynie/ psuje sie szybciej wzrok i przestałem… wróciłem do masła 🙂

Skomentuj

